به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مازندران، ناهید شهرامینیا، رئیس اداره ترانزیت و حملونقل بینالمللی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان مازندران، اظهار داشت: در یازده ماهه سال جاری، ۳ میلیون و ۶۰۲ هزار تن کالا از طریق بنادر استان وارد کشور شده است که عمدهترین بخش کالاهای وارداتی شامل ذرت دامی، جو دامی و انواع روغن بوده است.
وی افزود: در همین مدت، بیش از یک میلیون و ۶۲۱ هزار تن کالا از مبدأ استان مازندران به کشورهای همسایه صادر گردیده که محصولات عمده صادراتی شامل سیمان، فرآوردههای لبنی و مصنوعات و محصولات معدنی بودهاند.
شهرامینیا میزان ترانزیت کالا در طی این مدت را ۲۰۷ هزار و ۴۵۴ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴.۴ برابری را نشان میدهد.
وی در پایان خاطرنشان ساخت که در مدت یاد شده، بندر امیرآباد به عنوان فعالترین بندر استان در حوزههای واردات، صادرات و ترانزیت کالا شناخته شده است.